Соопштение за третата јавна дискусија за нацрт-амандманите за уставни измени
Третата јавна дискусија за нацрт-амандманите за уставни измени се одржа во Македонската академија на науки и уметности.
„На третата јавна дискусија академик Владо Камбовски во обраќањето рече дека Договорот од Преспа е заснован на европски начела, вредности, почитување на трајното пријателство и човековите права, додавајќи дека уставните измени треба да се гледаат во контекст на елементите кои се содржани.
Камбовски се задржа и на, како што рече, неколку императивни елементи, набројувајќи ја промената на официјалното име, решение кое го оцени како компромис кој ги балансира интересите на двете држави, а притоа не го оспорува националниот идентитет. Тука Камбовски подвлече дека во историјата, Македонија била и Демократска, Народна, Социјалистичка. Потоа, Академикот во врска со формулацијата за државјанство, ја оцени одредницата „граѓани на Република Северна Македонија“ како исправна формулација за уредување на статусот на граѓаните и особено дефинирањето на македонскиот јазик како официјален јазик.
Професорот Камбовски на дебатата ја начна и темата во врска со наоѓање решение, во случај да се јави ситуација како сегашната, кога Претседателот на државата не го потпишува Указот за Законот за ратификација на Договорот, кој веќе два пати е изгласан од пратениците и помина во Собранието на Република Македонија.
Професорот Светомир Шкариќ во своето излагање се задржа на предлогот, Договорот од Преспа да се смести во посебен амандман и да биде дел од уставниот поредок на Република Македонија, со што би се обезбедиле импликации врз уставните норми и правниот систем. Дел од сугестиите на Професорот се однесуваа на амандманот 34, предлагајќи одлуките на АСНОМ да останат такви какви што се и да се додадат зборовите „забележани или запишани во Прогласот“.
Според Шкариќ, уставните измени се многу полесни од тоа што изгледа и додаде дека тежината е поврзана со политичкиот процес, договорот на двете Влади.
На јавната дискусија, беа отворени и прашањата како да се регулираат интересите на македонските државјани во дијаспората, се слушаа различни мислења за тоа дали треба или не треба да се набројуваат другите етнички заедници по однос на дијаспората, како и прашања кои би се отвориле во периодот по стапувањето во сила на Законот за Договорот од Преспа, а кои се однесуваат на истражувања во научната дејност.
Дебатите за уставните измени, организирани од Владата како овластен предлагач на истите, продолжуваат во понеделник во Штип и Тетово“, се наведува во соопштението на Владата.
Соопштение за втората јавна дискусија за нацрт-амандманите на Уставот одржана на Универзитетот ФОН
Соопштение на Владата во врска со првата јавна дискусија за нацрт- амандманите за уставни измени
Јавни дискусии на Владата за измените на Уставот
Јавна расправа и почеток на третата фаза за изгласаните нацрт-амандмани на Уставот
Нацрт-амандманите на Уставот пред Комисијата за уставни прашања
Според нацрт-амандманите, зборот „Македонија“ останува во членот 36 од Уставот
Деловникот на Собранието на РМ во врска со нацрт-амандманите на Уставот
Собранието донесе одлука за пристапување кон измена на Уставот
Предлогот за пристапување кон измена на Уставот на седница на Комисијата за уставни прашања
Деловникот на Собранието на РМ во врска со Предлогот за пристапување кон измена на Уставот
Што содржи Предлогот на Владата до Собранието на РМ за пристапување кон измени на Уставот
Предлогот за пристапување кон измени на Уставот на вонредна седница на Владата
М.В